Sunket tar över

Idag såg jag framför mig en ensam, tråkig dag framför datorn igen, men så ringde mamma och sa att de behövde hjälp på Myran. Javisst, sa jag, hoppade ut i duschen och knatade sedan bort till förskolan. Eller där ljög jag. Jag hoppade verkligen inte ut i duschen. Mycket motvilligt klädde jag på mig, pulsade genom snön ut till duschrummet i faster Ingegerds hus, duschade hett och sedan gick jag mycket motvilligt tillbaka till huset och åt frukost. 

Jag är inte alls pipig vad gäller renoveringen i övrigt, men att vi måste duscha i ett annat hus gör att jag sunkar ner mig eftersom jag drar på duschandet in i det längsta. Inte alls fräscht... jag som ska bli fru och allting. Jag får skärpa till mig helt enkelt!

Nu ska jag köra ner i byn och hämta en tårta. I eftermiddag ska vi ha ett litet, försenat tårtkalas med familjen. Och för att ytterligare toppa dagen så går mitt favorit-tv-program ikväll. Olyckligtvis krockar det med Oskars favvo-program, men det löser vi genom att jag kollar live på play och Oskar på tvn. Som ni förstår är vi mycket sociala.

Vi hörs!  

Kommentarer :

#1: Emma svärdh

Det spelar väl ingen roll om du sunkar ner dig, din man jobbar ju ändå hela tiden. Han upptäcker det aldrig ;)

Och så är jag nyfiken på vilka era favvo-program är?

skriven
#2: svärmor

Håller med Emma, han märker det bergis inte...

skriven
#3: Mor

Tack för tårta! Ser fram emot ett blogginlägg om denna fantastiska skapelse...🎂😂

skriven
#4: Stinbert

Gissar på Mia på Gröt-ö för Anna!

skriven
#5: Anna

Emma,
Oskars: Family guy
Mitt: Sveriges mästerkock (obegripligt nog)

Haha!

skriven

Kommentera inlägget här :