Bröllopsförtydligande

"Ska ni gifta er redan?!"
"När är bröllopet?"
"Får vi komma?"

De senaste dagarna har jag fått en del mail och sms med frågor om bröllopet. Jag trodde att jag hade pratat med alla som läser bloggen, men tydligen inte. Sorry. Såhär ligger det till: Vi ska gifta oss den 14 juni. Det blir ett litet bröllop med bara våra närmaste familjer närvarande. Vi ska inte gifta oss i kyrkan utan det blir en borgerlig vigsel på Hjelmsjövik där bröllopsfesten också kommer att vara. Några dagar efter bröllopet tar vi bilen söderut. 

I lördags var vi i Malmö och Lund och letade efter klänning till mig. Det gick inget vidare. Jag hatade alla klänningar utom en och den senare kändes inte helt hundra, så jag får leta vidare. Alla klänningar var stora, tunga och pråliga (även de enklare modellerna). Glitter, paljetter, stenar i massor och lager på lager... = inte min stil. Om jag ska ha en bröllopsklänning vill jag ha en enkel modell, liknande denna, fast vit.
 
Hittar jag inget som jag gillar kommer jag att köpa en vanlig sommarklänning istället. Det viktigaste är ju att jag känner mig bekväm och fin på vår stora dag. Oskar har det lite lättare. Han ska köpa en ny skjorta till sin kostym. Lyllos. 

Kommentarer :

#1: Klara

Hej Anna! Titta på sofiamoore.se! Jag köpte min balklänning där. Det är en sida med enkla chiffongklännigar, alla går att beställa i vitt! Kram kram!

skriven

Kommentera inlägget här :