I feberdimman

Oskar har varit sjuk sedan i söndags. Han började känna sig hängig och febrig ungefär samtidigt som vi upptäckte ett trasigt rör under vasken i lördags kväll. Av en lycklig slump hade vi slangar och grejor hemma, så Oskar kunde dra nya vattenrör till både kök och kranen på toan. Igår fixade han det sista, men i feberdimman glömde han bort att vi har en toalett på badrummet och råkade kapa av till-vattenröret till toalettstolen... Ops.

Oskar blev skitarg och jag bröt ihop av skratt. Alltså det är såklart jobbigt för O att han nu måste fixa toan också, men jag tycker ändå att det är befriande att Mr Perfect kan göra fel ibland. Sent igår eftermiddag skickades jag på nytt till VVS-affären för att inhandla saker, men kom hem med fel sorts koppling. Oskar fick ett nytt bryt när han insåg att vi skulle bli tvugna att spola Asia-style inatt. 
 
Inga probs för mig eftersom Kajsa och jag har bott med den här sortens manuella spoling i veckor i Kambodja. :-)))

Det är tur att vi är så kära och glada att vi tillslut båda två kunde skratta åt eländet. Och jag hoppas verkligen att Oskar känner sig piggare idag. Han har varit däckad i feber de senaste dagarna men ändå varit tvungen att fixa med vattnet, stackarn.  

Kommentera inlägget här :