Jobbhelg

Kajsa och jag har jobbat på Statoil hela helgen, så idag är det riktigt skönt att ha en hemmadag med uppsatsarbete. Medan jag jobbade så fixade Oskar vidare i bygget. Nu har lilla toaletten på bottenvåningen fått väggar och tegelväggen som ska vara bakom braskaminen har hackats fram. Det återstår såklart att putsa, kapa och göra den fin, men ändå – känslan är att det rör på sig. 

Här ska det bli en liten toalett. Vi ska ha badrum med toa och dusch på övervåningen och toa med bad och dusch nere i källaren, så på bottenplan blir det bara toalett.
 

Här kommer några andra bilder från den senaste veckan som jag hittade i mobilen.  

Hjälmsjön i förra veckan. Vilka ljuvliga vårdagar vi hade! 


Randiga krokus uppe i backen. Fina! Vi har även vita med lila ränder. 


Världens enklaste och godaste pasta. Koka pasta och fräs samtidigt tomat, lök, vitlök, paprika och kronärtskocka tillsammans. Krydda efter behag. Strimla några skivor kallrökt lax och blanda med pastan och grönsaksröran i en skål eller på en tallrik. Lägg på lite ruccola om det gillas. 10 minuter = perfekt vardagslunch om man jobbar hemma. 

Nu ska jag fortsätta med mina texter. Vi hörs en annan dag!

PS. Sofia, tantträning är träning som man inte blir trött eller svettig av, typ bålstabilitet och enklare övningar utan vikt. Knäböj, bänkpress och frivändningar är inte tantövningar ;-) 

Kommentarer :

#1: Mor

Gott recept! Ska genast provas, tack för det :-)

skriven

Kommentera inlägget här :